torsdag 8 december 2011

Svart Död recension




Gällivarebaserade Cruzical film har äntligen fått
klart Svart Död. Och Som DEN lyckost jag är så har jag
fått tag på en av de åtråvärda 100 FÖRSTA EXEN av
denna fantastiska film.

De spelar förstås i den undre ligan när det gäller filmskapande
och om man skulle bedöma kvalitén skulle det inte riktigt vara
rättvis. Hela produkten är nämligen mer eller mindre skapad av
amatörer. Och då kan det vara svårt att få det helt hundra proffsigt.

Främst är det aktörerna eller dialogen som är ganskan torftigt
fläckvis i skräckrullen. Men det SKA det nästan vara i skräckfilm.
Folk ska bete sig på lite ologiska sätt och prata knepiga one-liners.

Det är bra filmat om än inte nyskapande. Berättelsen är lätt att
följa och filmens styrka är att det är b-känsla på ett bra sätt.
Jag vet inte Om Cruzical gör sina filmer sådana med avsikt, jag har
sett ett par tidigare och de håller alltid en skön enkel stil.
Inom skräckgengren så funkar det förträffligt att vara lite torftig.

En film man älskar eller hatar skulle jag tro. Jag älskar.

Betyg 4 af 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar